Integrating an Academic Plan and a Campus Master Plan: The Case of the University of Northern British Columbia

Geoffrey R. Weller
, David S. Soleau

Résumé

The University of Northern British Columbia was the first completely new university to be built in Canada in nearly thirty years. This article discusses the process by which the Academic Plan for the university and other considerations were given physical expression in the campus Master Plan. It begins with a detailing of the planning process used. This is followed by a discussion of the review that was conducted of previous university planning models. This review was intended to determine which were the most applicable and to determine if a distinctive model for a northern university could be devised. The article then analyses how the Academic Plan influenced the campus Master Plan in six key areas. It then reviews how non-academic client considerations, regional and community considerations, and site and climatic considerations were incorporated into the campus Master Plan. The article concludes by noting that the process resulted in the creation of a distinctive northern campus design that has proven to be both popular and successful.

Statistiques

Chargement des statistiques…

Publié-e

1996-04-30



Rubrique

Section supplémentaire



Licence

Les droits d’auteur de l’article appartiennent à l’auteur en vertu du document Attribution-Non commerciale-Pas de travaux dérivés 2.5 Canada http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ca/. Les auteurs dont les publications se retrouvent dans cette revue acceptent les conditions suivantes :

  1. Les auteurs demeurent propriétaires des droits d’auteur et accordent à la revue un droit de première publication ainsi qu’un droit d’attribution Creative Commons permettant de partager le travail accompagné d’une reconnaissance de paternité de l’œuvre et du droit de première publication dans cette revue.
  2. Les auteurs pourront conclure des ententes contractuelles supplémentaires distinctes en vue de la distribution non exclusive de la version publiée de l’article (p. ex. publier l’article dans un dépôt institutionnel ou le publier dans un livre), avec reconnaissance de première publication dans cette revue.

Les auteurs ont le droit et sont encouragés à rendre leurs travaux accessibles en ligne (p. ex. dans les dépôts institutionnels ou sur leur site Internet) avant et pendant le processus de soumission puisque cela peut mener à des échanges productifs ainsi qu’à plus de références à des travaux déjà publiés (voir The Effect of Open Access).


Comment citer

Weller, G. R., & Soleau, D. S. (1996). Integrating an Academic Plan and a Campus Master Plan: The Case of the University of Northern British Columbia. La Revue Canadienne d’enseignement supérieur, 26(1). https://doi.org/10.47678/cjhe.v26i1.188459