The Need for Applied Humanities in Postsecondary Technical/Vocational Education

Elmer J. Thiessen

Résumé

In the fall of 1981, the Calgary Institute for the Humanities at the University of Calgary undertook a study of the need for the humanities in one and two-year technical/vocational programs in the ten public colleges and two technical institutes in the Province of Alberta. This study was commissioned by the Department of Advanced Education and Manpower. The research culminated in a report entitled, "The Humanities in Alberta Postsecondary Technical and Vocational Education." The object of this paper is to review the major findings and recommendations of this Report. A central thrust of the report in terms of improving the humanities component in technical/vocational programs has to do with the need to teach the humanities in such a way as to relate to the needs and interests of students in these programs. Various implications that evolve from this central emphasis on the needfor applied humanities are reviewed in this paper.

Statistiques

Chargement des statistiques…

Publié-e

1985-04-30



Rubrique

Section supplémentaire



Licence

Les droits d’auteur de l’article appartiennent à l’auteur en vertu du document Attribution-Non commerciale-Pas de travaux dérivés 2.5 Canada http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ca/. Les auteurs dont les publications se retrouvent dans cette revue acceptent les conditions suivantes :

  1. Les auteurs demeurent propriétaires des droits d’auteur et accordent à la revue un droit de première publication ainsi qu’un droit d’attribution Creative Commons permettant de partager le travail accompagné d’une reconnaissance de paternité de l’œuvre et du droit de première publication dans cette revue.
  2. Les auteurs pourront conclure des ententes contractuelles supplémentaires distinctes en vue de la distribution non exclusive de la version publiée de l’article (p. ex. publier l’article dans un dépôt institutionnel ou le publier dans un livre), avec reconnaissance de première publication dans cette revue.

Les auteurs ont le droit et sont encouragés à rendre leurs travaux accessibles en ligne (p. ex. dans les dépôts institutionnels ou sur leur site Internet) avant et pendant le processus de soumission puisque cela peut mener à des échanges productifs ainsi qu’à plus de références à des travaux déjà publiés (voir The Effect of Open Access).


Comment citer

Thiessen, E. J. (1985). The Need for Applied Humanities in Postsecondary Technical/Vocational Education. La Revue Canadienne d’enseignement supérieur, 15(1), 69–81. https://doi.org/10.47678/cjhe.v15i1.182956