An Investigation of Selection Criteria for Admission to an Ontario University

Gordon Pollock
, Richard J. Bowman
, Paul Gendreau
, Lorna Gendreau

Résumé

The study investigated the effectiveness of five methods of university admission criteria in relation to academic results achieved after one year of university study. The admission criteria used were open admission, interview, teacher recommendations, Grade 13 academic achievement and SACU test scores. In addition these procedures were compared with a traditional method of admission at the university where the study was carried out. The characteristics of the admission groups were not significantly related to geographical distribution, sex distribution, government financial assistance, and attitude and personality questionnaire data. These characteristics were no different for these groups than the traditional method of selection and there was no significant difference between groups as to final first year grade point average or academic penalty i.e., probations and rustications. The open admissions group compared favourably on these latter variables with other admissions groups and particularly with the university's traditional method of admission.

Statistiques

Chargement des statistiques…

Publié-e

1975-12-31



Rubrique

Articles



Licence

Les droits d’auteur de l’article appartiennent à l’auteur en vertu du document Attribution-Non commerciale-Pas de travaux dérivés 2.5 Canada http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ca/. Les auteurs dont les publications se retrouvent dans cette revue acceptent les conditions suivantes :

  1. Les auteurs demeurent propriétaires des droits d’auteur et accordent à la revue un droit de première publication ainsi qu’un droit d’attribution Creative Commons permettant de partager le travail accompagné d’une reconnaissance de paternité de l’œuvre et du droit de première publication dans cette revue.
  2. Les auteurs pourront conclure des ententes contractuelles supplémentaires distinctes en vue de la distribution non exclusive de la version publiée de l’article (p. ex. publier l’article dans un dépôt institutionnel ou le publier dans un livre), avec reconnaissance de première publication dans cette revue.

Les auteurs ont le droit et sont encouragés à rendre leurs travaux accessibles en ligne (p. ex. dans les dépôts institutionnels ou sur leur site Internet) avant et pendant le processus de soumission puisque cela peut mener à des échanges productifs ainsi qu’à plus de références à des travaux déjà publiés (voir The Effect of Open Access).


Comment citer

Pollock, G., Bowman, R. J., Gendreau, P., & Gendreau, L. (1975). An Investigation of Selection Criteria for Admission to an Ontario University. La Revue Canadienne d’enseignement supérieur, 5(3), 1–16. https://doi.org/10.47678/cjhe.v5i3.182637